Skupinu účastníků workshopu tvořili převážně starostové menších obcí, ve kterých jsou malotřídní záklasní školy. V první části byl účastníkům představen oficiální dokument České školní inspekce KRITÉRIA HODNOCENÍ PODMÍNEK, PRŮBĚHU A VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ. Tento dokument zahrnuje i pohled na vztah zřizovatele a školy a dává jednoznačný podklad pro komunikaci o kvalitě školy. Účastníci měli možnost pozorování jedné vyučovací hodiny v první třídě, kde se učí matematika Hejného metodou. Sledovali hodinu očima zvoleného kritéria „Učitelé důsledně uplatňují při komunikaci respektující přístup“.
Návštěva v hodině měla pro účastníky hodnotu ve více rovinách. Mnozí přiznali, že viděli, co se děje ve škole, poprvé od svého opuštění školních lavic. Principy Hejného matematiky přítomné velmi oslovily v tom, jak umožňuje dětem přicházet na postupy a souvislosti a vede je k přemýšlení. Reflexe viděného zahrnovala i praktický návod, jak začít společnou řeč o kvalitě se školou. Hledání stručné vize a výběr jednoho pozorovatelného kritéria, na kterém se společně zřizovatel a škola shodnou, jako „jednoduchý“ návod kudy do toho.
#podlipansko