Veletrh Úspěch pro každého žáka
V Základní škole Kunratice, proběhl poslední listopadový a první prosincový den veletrh Úspěch pro každého žáka. Smyslem setkání bylo propojit odborné zkušenosti organizací zapojených do iniciativy Úspěch pro každého žáka a členy Místních akčních plánů. Formálně i neformálně seznámit členy MAP a odborníky z různých organizací zabývajícími se vzděláním a zahájit jejich spolupráci na zlepšování učení dětí. Klíčová slova tohoto veletrhu byla: učení žáků a jejich učitelů, inspirace, vize, školní kultura či dobrá škola.
Program obsáhl několik aktivit: ukázkové hodiny, pracovní skupiny, veletrh s představením jednotlivých organizací, ukázkové workshopy.
Všichni účastníci měli možnost nahlédnout pod pokličku výuky v hostitelské základní škole, která má mezi odborníky na vzdělávání i mezi veřejností vynikající pověst. Učitelé otevřeli dveře svých učeben a k vidění byla například hodina matematiky, dějepisu nebo angličtiny. Poté následovala reflexe s daným učitelem. V pracovních skupinách se potkali zástupci MAPů, neziskových organizací a státní správy, aby v rámci diskuze zformulovali možné aktivity a cíle, ale třeba i nedostatky Místních akčních plánů. Ti nejpovolanější pak tyto podněty zpracovávali u kulatého stolu.
Na veletrhu se představily tyto organizace:
Pomáháme školám k úspěchu, Centrum pro demokratické učení, EDUin, JOB - spolek pro inovace, Učitel naživo, Škola Cyril Mooney, Ústav pro studium totalitních režimů, AISIS, Elixír do škol, Junior achievment, Nová škola, Post bellum, Začít spolu (Step by Step), Středisko ekologické výchovy SEVER a Centrum současného umění DOX.
Kdybychom se vrátili k tématu veletrhu a položili si otázku, co přesně znamená úspěch pro každého žáka, jaká by byla odpověď? Jsou úspěchem dobré známky? Ne, je to dítě, které je ve škole spokojené a při svém učení zažívá úspěch v tom smyslu, že se skutečně něčemu učí. Nebifluje, nepapouškuje, nebojí se neúspěchu. Spíše zjišťuje, objevuje, potvrzuje si svou zkušenost, a to za doprovodu učitele. A je to i učitel, kdo se současně se žákem učí. Jedině tak má škola smysl.
#podlipansko